26 april 2015

Bergen i april

Sitter nå og skal oppsummere vårens familietur til Bergen. Påskuddet var Cody Simpson konsert i Bergen søndag kveld 26. april. Vi tok inn på Det Hanseatiske Hotell på bryggen. Et meget hyggelig og besøkelsesverdig hotell. Anbefales!

Dette etter dagtoget fra Oslo til Bergen. En lang tur, men fin til Finse. Generelt er det mye tuneller etter Finse, så mye landskap passerer uten vår deltagelse. Etter Myrdal ble det dessuten så mørkt at vi ikke så noe mer. Vi kjørte komfort-vogn uten at jeg helt ser hvor komforten er. Setene er harde (det merker du etter noen timer!), fatter ikke hvorfor NSB bestiller så harde seter. Det må være noe i tiden for setene i bussen min hjemme er om mulig enda hardere.

Vel fremme i Bergen (25 minutter forsinket) inntok vi en øl i baren på hotellet før vi tårnet inn i juniorsuiten vår.

Neste dag regnet det(!). Bergen maraton løp av stabelen og mange ble våte. Vi beså Bryggen og sentrum på kryss og tvers, kaffe på Starbucks (sorry, datters krav). Vi gikk til akvariet, men junior ble klissvåt på stoffsko og sokker, så turen måtte legges om til en skobutikk i stedet. Sko og gummisko ble innkjøpt til mor og barn.
Middag på Bryggen Tractørsted, et OK skjevt gammelt lokale på Bryggen.

Søndagen inneholdt tur på Fløibanen, akvariet og Hansamuseet. Kl 17 skulle vi til USF Verftet på nevnte konsert. Vi hadde kjøpt VIP billetter i dyre dommer, bare for å finne ut at vårt arrangement hadde blitt flyttet frem til kl 16 og selv om vi stod i kø fra kl 15:40 var vi altså i feil kø og det var det. Tidligere på ettermiddagen hadde Eline funnet ut at det stod 27 april på sovekupe-billettene våre - vi skulle hjem i dag 26. Sovekupeer var selvfølgelig bare en illusjon å få i dag og de 2300 kr for våre billetter kunne vi bare se langt etter å få refundert. Eline skal ha historieprøve i morgen så hjem må de med nattens tog. I vanlige (harde) seter. Beklager min feil!!

Selv skal jeg overnatte i Bergen og dra til London i morgen.

Sitter nå på Cody Simpsonkonsert sammen med 99,99% jenter i alderen 15-18 år. Sic. Men Cody er OK han. Og det er ikke trengsel på herretoalettet.