23 februar 2011

Coloseum

Nå sitter vi på Alfredos restaurant. Arne Hjeltnes listet opp en mengde fornuftige unskyldninger man kunne ha for å ta en ferie i siste nummer av Norwegian bladet på vei nedover og et av dem var "spise pasta på Alfredos i Roma". Så hit måtte vi dra.











Dette er en "ordentlig" restaurant, med tilårskomne servitører med stil og stolthet. Nå venter vi spent på maten med et glass rødvin....




















Alfredo smykker seg med tittelen "imperatore delle fettuchine" - mester over alle fettuchinemestre. Inger og Eline bestilte husets spesialitet og ble ikke skuffet. Himmelsk! Jeg gikk for spaghetti med muslinger - også det kjempegodt. Mulig vi må tilbake i morgen?











Dagen startet med guidet tur i Collosseum. Vi hadde sett filmen "Gladiator" som forberedelse. Det er nå tredje gang jeg er i Roma og første gang jeg kommer innenfor. På tide!

Etter lunsj på Aldredo gikk vi shoppegatene opp og ned mot Spansketrappen. Jeg fant to par super coole, myke sko fra Campanile, en 150 år gammel skoprodusent i Napoli til halv pris, men fortsatt dyre. Eline fant en stack espressokopper og en Salvdor Dali klokke, du vet en slik som renner over kanten.

Middagen inntas på Da Sabatino på Piazza di Sant Ignazio. Inger og Eline tok specialita alla griglia mixted og jeg Saltimbocca alla romana, kalvekjøtt i spekeskinke. Jeg dummer meg ut med å helle vinen i det store glasset og vannet i det lille! Hvilken krise!













Skrekk og gru! Min kone har bragt vanæren til overflaten: Italienere spiser ikke ost til dessert! Og så jeg som nøt seks forskjellige oster til siste rest av rødvin.

Lokalet fylles opp. Av Italienere. Vi får Sophia Limponella likør på huset, etter espressoen. Mette og fornøyde går vi de 100 m hjem.

- Posted using BlogPress from my iPhone



Location:Roma,Italia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar